۰

کمد دیواری ام دی اف


از فضای آشپزخانه کمی فاصله بگیرید. وارد اتاق پذیرایی یا اتاق‌خواب که می‌شوید، بازهم با محصولات ام دی افی سروکار دارید. در اتاق‌خواب، لباس‌ها و لوازمتان را کجا قرار می‌دهید؟ یا در اتاق پذیرایی ظروفتان را کجا قرار می‌دهید؟ بله، کمد دیواری. عموماً کمد دیواری‌ها از ام دی اف ساخته می‌شوند، تخصص ما هم که ام دی اف است. کمد دیواری ام دی اف با توجه به ابعاد خانه، بودجه موردنظر شما و نوع استفاده به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از نگرانی‌های اصلی که افراد در این زمینه دارند، قیمت کمد دیواری ام دی اف است. یا درواقع نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف است.
در این بخش عموم تمرکز ما بر کمد دیواری‌های ام دی افی سفارشی هستند. سفارشی یعنی کاملاً متناسب با ابعاد خانه شما و برای شما ساخته می‌شوند. در این مقاله هر اطلاعاتی که در مورد کمد دیواری و انواع آن لازم باشد به شما آموزش می‌دهیم. تا انتها با ما همراه باشید و اگر سؤالی باقی ماند در بخش نظرات با ما و دیگران در میان بگذارید.


انواع کمد دیواری

کمد دیواری بر اساس نحوه باز شدن درب‌ها، جنس درب‌ها و مکان مورداستفاده به سه دسته تقسیم می‌شود. بدنه یا چهارچوب مورداستفاده در تمام این کمد دیواری‌ها از جنس ام دی اف است. ما در این بخش سعی می‌کنیم انواع مختلف کمد دیواری را برای شما توضیح دهیم تا شما با توجه به نوع استفاده گزینه موردنظر خودتان را انتخاب کنید. اما قبل از انتخاب نوع کمد دیواری خود باید چند نکته را در نظر بگیرید. اول‌ازهمه به این فکر کنید که چه وسایلی دارید. اگر برای اتاق‌خوابتان کمد دیواری در نظر دارید، به این فکر کنید که برای جا دادن لباس‌ها و وسایلتان به چه فضایی نیاز دارید، یا اگر به کمد دیواری در سالن پذیرایی نیاز دارید به این فکر کنید که چه میزان ظرف و ظروف باید داخل آنجا دهید.


تقسیم بندی فضای کمد دیواری


 فضای پایین کمد دیواری تقسیم بندی کمد‌دیواری از کف اتاق تا ارتفاع کمتر از یک متر .مخصوص فضای کشو ها ، طبقه بندی و یا قراردادن اجسام سنگین (مثل گاوصندوق ) مبباشد .

فضای میانی کمد دیواری در فضای میانی کمد‌دیواری از ارتفاع حدودا کمتر از یک متر (بسته به ارتفاع اتاق) تا ارتفاع کمتر از ۲۲۰ سانتی متر بیشتر مخصوص رگال های لباس ، کتابخانه ، جاسازی اکسسورهای مختلف مثل میز اتو ، رگال های کوچک کروات، قاب جواهر ، یا گاوصندوق تو کار و …

فضای بالای کمد دیواری فضای بالای کمد‌دیواری که از ارتفاع کمتر از ۲۲۰ سانتی متر تا زیر سقف که حداقل ۵۰ سانتی متر مورد نیاز است به فضای انباری کمد‌دیواری معروف است ، که برای وسایلی است که ما کمتر به آن ها نیاز پیدا میکنیم .


کمد دیواری اتاق‌ خواب

شاید زمانی که نام کمد دیواری آورده می‌شود، شما یاد کمد دیواری اتاق‌خواب بیافتید. حق‌دارید، چراکه کاربرد گسترده کمد دیواری‌ها در اتاق‌های خواب هستند. با توجه به فضا و سلیقه کاربران انواع مختلف کمد دیواری برای اتاق‌خواب‌ها ساخته می‌شود. اخیراً به علت کمبود فضا در خانه‌ها، کمد دیواری‌ کم جا نیز رواج پیداکرده‌اند. عموماً در کمد دیواری‌های اتاق‌ خواب، سعی می‌شود از فضا‌ها و فرورفتگی‌های دیوار، یا کنج دیوار استفاده می‌شود. در اکثر اوقات ارتفاع کمد‌ دیواری اتاق‌ خواب تا سقف می‌رود. در کمد دیواری اتاق‌خواب همیشه یک فضا با ارتفاع زیاد برای آویز لباس‌ها و در خانه‌های ایرانی برای جاسازی رخت خواب در نظر گرفته می‌شود.

کمد دیواری پذیرایی

عموماً کمد دیواری‌ها در اتاق‌ خواب کاربرد دارند، اما برخی اوقات از آن‌ها در سالن پذیرایی نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. با توجه به دکوراسیون داخلی منزل شما طراحی کمد دیواری شما می‌تواند متفاوت باشد. می‌توان ارتفاع آن‌ها را تا سقف بالا برد یا ارتفاع خیلی زیادی به آن‌ها نداد. وابسته به لوازم خانه و دکوراسیون شما نوعی کمد دیواری برای شما طراحی می‌شود. اما آن چیزی که در کمد دیواری‌های پذیرایی باید لحاظ شود این است که این نوع کمد دیواری عموماً برای جاسازی ظرف و ظروف استفاده می‌شود و نیاز به تعداد کشور‌های زیاد و طبقات است.