۰

روش‌های مراقبت از کابینت ام دی اف


طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌سازی مناسب، مطابق با سبک چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قسمت‌های دکوراسیون داخلی و زیبایی آن است. یکی دیگر از مباحث حائز اهمیت در زیبایی و تمیزی فضای آشپزخانه، مراقبت از کابینت ام دی اف و شناخت روش‌های تمیز کردن کابینت ام دی اف است.
در چند سال گذشته استفاده از ام دی اف برای کابینت‌سازی در آشپزخانه با استقبال خیلی زیادی روبه رو شد. در حال حاضر نیز ساخت کابینت آشپزخانه با چوب ام دی اف به یکی از پرطرفدارترین و معمول‌ترین روش‌ها تبدیل شده است؛ به همین دلیل اهمیت نگهداری و مراقبت از کابینت‌ ام دی اف نیز افزایش می‌یابد.
کابینت‌سازی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، شکل ظاهری لوازم خانگی و مراقبت از کابینت ام دی اف تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل دارد. پس باید برای مراقبت از کابینت ام دی اف که اصلی‌ترین عنصر در آشپزخانه است، اطلاعاتی کسب کنیم.
در این‌جا سعی کردیم چند روش‌ برای نگهداری و مراقبت از کابینت ام دی اف را به صورت مختصر توضیح دهیم.


انواع ام دی اف کابینت آشپزخانه

به طور کلی کابینت‌های MDF در جنس و انواع‌ مختلف عرضه می‌شوند. می‌توانید با توجه به طراحی دکوراسیون آشپزخانه و سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتخاب می‌کنید از انواع ام دی اف در شکل‌های متفاوت برای کابینت‌سازی استفاده کنید.
کابینت ام دی اف ساده (Simple MDF Cabinet)
کابینت ام دی اف هایگلاس (High Gloss MDF)
کابینت ام دی اف پی‌وی‌سی (PVC MDF Cabinet)
کابینت ام دی اف با روکش چوب (Wooden MDF Cabinet)


روش‌های تمیز کردن کابینت ام دی اف

نگهداری و مراقبت از کابینت ام دی اف برای افزایش طول عمر و کارآیی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اثرات چربی، رطوبت و ریزش غذا باعث کثیفی کابینت و کاهش طول عمر مفید چوب ام دی اف می‌شود.
برای تمیز کردن کابینت MDF از مواد شوینده و دستمال مرطوب و نرم استفاده کنید.
استفاده از اسید، اسکاچ و پاک کننده قوی باعث آسیب و از بین بردن ساختار چوب ام دی اف کابینت آشپزخانه می‌شود.
کشوهای کابینت را را با اسفنج یا دستمال مرطوب و شکاف‌ها را با مسواک تمیز کنید.
دقت کنید که بلافاصله بعد از پاکسازی، با دستمال تمیز، کابینت‌ها را خشک کنید.
برای جلوگیری از آسیب دیدگی، درب کابینت را مدت زمان طولانی باز نگذارید، که علاوه بر آلودگی فضای داخل کابینت، به لولای درب نیز صدمه‌ای وارد نشود.


تمیز کردن کابینت ام دی اف براق

نظافت و براقی کابینت ام دی اف تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه و فضای داخلی منزل دارد. مواد حاوی آمونیاک و پودر باعث ساییدگی سطح چوب ام دی اف می‌شود و ترک‌های غیرقابل تعمیر در آن به وجود می‌آورد. برای براق‌تر جلوه دادن کابینت آشپزخانه می‌توانید بعد از خشک کردن از روغن استفاده نمایید. این عملکرد روی هر ۴ نوع کابینت ام دی اف قابل انجام است.

تمیز کردن کابینت ام دی اف چرب

برای پاک کردن لکه‌های چربی، مقدار کمی سرکه را با آب ترکیب کنید و با دستمال نرم و به آرامی، لکه‌ها را تمیز نمایید. همچنین می‌توانید برای تمیز کردن لکه‌های عمیق‌تر چربی، محلول آب و سرکه را رقیق ترکنید. توجه داشته باشید که محلول باید رقیق باشد تا به کابین شما ضدمه ای وارد نکند توجه داشته باشید که با احتیاط و به آرامی اقدام به تمیز کردن کابینت ام دی اف انجام دهید